søndag 25. mai 2014

Introduksjon: Eivind

Hei!
Etter en ganske så lang pause, har vi endelig fått tatt opp tråden igjen og fortsetter med introduksjonsrunden av de flotte lokallagsfolkene våre.
I dag:

Navn: Eivind Knudsen Hjertholm

Alder: 17

Verv: Styremedlem (økonomiansvarlig fra sommeren av)



Hvor lenge har du vært medlem: Har vært medlem i ca et halvt år

Hvorfor ble du med i Natur og Ungdom: Jeg har i grunnen vært engasjert i miljø og klimaspørsmål så lenge jeg kan huske, men det virkelige engasjementet begynte for omlag ett og et halvt år siden da jeg leste en artikkel om kjøttspising og miljø/energi. Jeg innså at det er utrolig mange enkle ting man kan gjøre i hverdagen for å leve mer bærekraftig, slik som å ikke spise kjøtt, slukke lys hjemme, sykle til skolen etc. Dessuten ble jeg mer og mer opgitt over at miljø i politikken ble skjøvet vekk og gjemt under tåkeprat og retorikk. En venn av meg (Simen) meldte seg inn i NU, jeg følte med en gang at dette var det riktige for meg, så jeg fulgte hans gode eksempel.

Hva engasjerer deg mest innenfor miljøvern: Det som engasjerer meg mest er to ting: 1: Miljøtiltak i hverdagen 2: At Norge som et så velstående land bør våge å gå foran som et godtmiljø eksempel, selv om det kommer til å innebære at vi må leve annerledes. For jeg tror folk kommer til å innse at mye av den luksusen vi har er unødvendig. Det å få Norge bort fra oljeavhengigheten synes jeg er viktig.

Andre interesser utenom NU: Jeg liker veldig godt å gå lange turer på fjellet, løpe og være ute i naturen. Ellers er jeg glad i matematikk og fysikk og leser mye av dette på fritiden. Jeg liker også å lese skjønnlitterært, være med venner, ordinære ting.


Fremtidsdrømmer: Først og fremst tenker jeg å bli ingeniør, og bidra til en mer fornybar utvikling, men kanskje enda mer har jeg lyst til å jobbe som matematiker, det er vel det nærmeste jeg kommer en framtidsdrøm.

Favorittartist: Favorittartist er helt klart Ian Anderson, frontfiguren i Jethro Tull.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar